Aнанасов сладкиш наопаки

Рецептата е адаптирана от: Pineapple upside-down cake
Сигурно вече си казвате: “Маря си направи блог и забрави да пише в него….”, и ще сте прави! 🙂 Да знаете взела съм си бележка. Колкото и да съм заета, трябва да намирам време да ви показвам какво приготвям. Да си призная честно, този пост чака да види бял свят от повече от две седмици. Ама моля да ми простите, и вие и постът, за закъснението, защото освен че ходих на работа, направих и няколко торти за абитуриенти, за които смятам да ви разкажа през идните няколко дни. Така че ще си наваксам за дългото отсъствие! 🙂
И така! Звездата на деня е ананасовият ми сладкиш наопаки. Защо напаки ще попитате? Защото цялата тази вкусотия от карамелизиран ананас се е сгушила напълно невидимо под един тънък слой сладкиш и извенъж като го обърне човек върху подноса и “ахаааа” –  чува ангелски хор да запява от удоволствие. И се носи един такъв неземен аромат на масло, карамел, ванилия, ананс. Направо неустоимо! Предлагам ви да си го приготвите, за да се убедите, че съм напълно права за това, което казвам.
 Аз го направих за една специална вечеря, на гости и с радост мога да споделя, че и трохичка не остана. Не бяхме толкова много хора, но някои повторихме парченце, че и потретихме. Неземна радост ме обзема, когато накрая остава един празен поднос, и като че ли и него ни се иска да изядем. 🙂 Сладкишът ми е много любим, а рецептата – бърза и лесна.
За основата са необходими:
1 ананс, почистен и нарязан на кръгчета
4-5 ягоди
50 гр. меко масло
50 гр. кафява захар
А за сладкиша:
100 меко масло
100 гр. кафява захар
100 гр брашно
1 бакпулвер
2 ванилии
2 яйца
пудра захар за поръсване
В кръгла тава с диаметър 18 см. поставете 50 гр. меко масло, като го разпределите по цялата й повърхност. Отгоре поръсете с 50 гр. кафява захар и наредете кръгчетата ананас като поставите по резенче ягода по средата. Ето така:
В купа разбийте с миксер 100 гр. кафява захар и двете яйца докато станат на пяна. Към тях добавете 100 гр. меко масло и ванилията. Разбъркайте и сложете брашното с бакпулвера. Смесете всичко добре и го изсипете върху основата от ананс.
Печете в предварително загрята фурна на 200 градуса С за около 30 – 35 минути или докато  сладкишът придобие златист цвят.
И воала! Приготвихме си едно вусно съвършенство!
По желание можете да сервирате с ванилов сладолед. Аз обаче обичам да си го хпавам просто така, без никаkви добавки, затова така го поднесохме и ние. Черпя ви по едно виртуално парченце, а истинско ако си направите, ще се радвам да споделте тук дали ви е харесал ананасовият ми сладкиш.
И да не забравим най – важното: Споделете сладкиша с приятели и се забавлявайте! Много усмивки от мен и Bon Appétit!
2 thoughts on “Aнанасов сладкиш наопаки

Leave a Reply

